Naturen




(Bild: From Tokyo with love)

En av mina personliga ambitioner år 2009 har varit att spendera mer tid i naturen. Hittills består facit bland annat av en promenad i Canyon Runyon Park i Los Angeles, en roadtrip till Edsbyn med omnejd, spridda joggingturer runt en tjärn och en svamputflykt med mina föräldrar. En blandad men inte helt dålig kompott.

Det jag nu har börjat ana är att denna naturambition ligger helt rätt i tiden. I september kunde man läsa om den japanska skogsflicketrenden Mori Girls som är hot stuff i Tokyo, Fjällräven har blivit populärt hos engelska casuals och idag tog SVT:s Hype upp just Fjällräven och andra klassiska friluftsmärken är hur inne som helst i New York. Naturen är the shit helt enkelt. Och det gillar man.



Fjällräven Kånken



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0