det häR med att köpa sig Glad


När man är arbetslös kan man antingen sitta hemma och hålla i sina slantar (rekommenderas) eller så kan man gå på stan och köpa sig glad (se bilder ovan).
Hela min gå-i-affärer-är-som-terapi-för-mig-slogan går verkligen åt fanders när jag faktiskt köper saker trots att jag inte har råd. Tanken är att gå och bläddra och titta (kanske prova ibland) men helst inte köpa nåt alls. Hålla kollen liksom. Men ibland kryper det för mycket i kroppen för att man ska kunna låta bli. Extra nöjd med vuxenkoftan, har letat efter en i bra färg länge. Egentligen så inte jag men på ett bra sätt.
Jaha då blir det mackor till middag då. Med ägg. Det är inte fy skam.


Jag har förresten slutat med plastpåsar. Cold turkey. Så himla onödigt och miljöovänligt och så ligger dom bara hemma inknödda i alla lådor och alla skåp och tar plats. Plus, vem behöver plastpåsar när man har en Milbergpåse? Inte jag.

Kommentarer
Postat av: Frallan

Jag hatar mig själv lite för att jag bekänner det här, men jag letar ständigt efter "like-knappen" på din blogg. Snart kommer psykologer världen över att skratta hela vägen till banken efter att ha botat FB-sjukan.

2010-02-09 @ 22:35:30
Postat av: Anonym

jag vet! jag tänker också så, var jag än är på internet. fb-sjukan är väl utbredd tror jag. men gött att du likar!

2010-02-10 @ 12:37:53
Postat av: Diddi

Twitter saknar definitivt en "Like-knapp"! :)

2010-03-27 @ 20:02:55
URL: http://diddies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0