min kalender och jag


Nytt år, ny kalender. Bra att ha om man behöver skriva upp vad man ska göra när. Eller om facebook plötsligt inte funkar och man vill komma ihåg när ens vänner fyller år.
Jag köper mest en av gammal vana, egentligen behövs den knappt längre i mobilens och internets tid. Det blir mest att jag skriver upp saker efter dom har hänt för att jag får dåligt samvete för att jag inte använt min kalender. Fast allra mest köper jag nog en för att få göra egen framsida. Pyssel!

När jag gick på högstadiet och gymnasiet var det himla populärt med filofax. (Notera sloganen "it's a way of life")
En sån i läder skulle man ha och det gjorde ingenting att den var lite dyr för man kunde ju byta innehållet varje år. Tror jag hade en ganska liten grå. Många tjejer hade jättestora läderfilofaxer och jag kommer ihåg att jag tyckte dom såg så vuxna ut. Nej, tacka vet jag min nuvarande kalender från Granit, den kan man pyssla sönder med gott samvete. Vem vill vara helt och hållet vuxen liksom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0